Zarządzanie siecią handlową
W Comarch Retail zastosowano strukturę trzypoziomową. Umożliwia ona centralne zarządzanie na wszystkich szczeblach sieci handlowej:
- Centrala Comarch Retail umożliwia m.in.:
- Szybkie reagowanie na zmiany, dzięki analizom Bussines Intelligence
- Obniżenie kosztów oraz oszczędność czasu dzięki zautomatyzowaniu rutynowych procesów
- Planowanie działań w całej sieci
- Bieżące raportowanie wyników pracy oddziałów
- Kontrolę kosztów i zatowarowania punktów sprzedaży
- Szybką komunikację z podległymi sklepami
- Uporządkowanie całego procesu obiegu dokumentów w sieci
- Oddziałów (sklepy, BackOffice) Comarch Retail BackOffice umożliwia m.in.:
- Szybką realizację procesów przyjęcia towaru na poszczególne magazyny oraz rozdysponowanie tego towaru na półkach sklepowych.
- Przesuwanie towarów pomiędzy sklepami i oddziałami bez konieczności angażowania Centrali.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji bez konieczności przerywania sprzedaży.
- Wykorzystanie kolektorów danych lub czytników kodów kreskowych w procesie inwentaryzacji.
- Szybkie generowanie Bilansu Stanu Towarów na dowolne grupy produktów.
- W oparciu o prognozy popytu czy poziomu zatowarowania wyróżniać sklepy o różnej wielkości, popularności, atrakcyjności itp.
- Stanowisk sprzedaży (POS, FrontOffice)
Comarch Retail POS umożliwia wyeliminowanie szeregu problemów obsługi klienta w punktach sprzedaży, w tym m.in.: - Kolejki przy kasie - możliwość otwierania kilku paragonów jednocześnie, co pozwala na szybką obsługę kolejnych osób.
- Brak towaru w sklepie - sprzedawca może sprawdzić dostępność artykułu w innych sklepach lub oddziałach.
- Awaria komputera - mechanizm pozwala w niecały kwadrans odtworzyć stanowisko POS na innym komputerze.
- Klient chce kupić towar z półki, którego nie ma w systemie - możliwość sprzedaży poniżej stanów magazynowych.
- Brak dostępu do Internetu w punkcie POS - możliwość pracy i synchronizacji z oddziałami i centralą w trybie offline.
Comarch Retail jest nowoczesnym systemem, elastycznie dopasowanym do wymagań konkretnej branży i firmy. Ponadto daje możliwość integracji z innymi rozwiązaniami klasy ERP. Został również wyposażony w mechanizmy pozwalające na uporządkowanie, przyspieszenie oraz zautomatyzowanie obiegu dokumentów w całej sieci.