Automatyzacja procesów
Comarch ERP Altum zawiera narzędzia Business Process Management (BPM), dzięki czemu wyróżnia się spośród innych tego typu systemów na rynku. BPM umożliwia całkowitą lub częściową automatyzację procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, zarówno tych rutynowych, jak i nietypowych, charakterystycznych dla konkretnej firmy.
Obok listy automatycznych procesów, Comarch ERP Altum posiada specjalny kreator, dzięki któremu firma może tworzyć własne procesy BPM i automatyzować nawet najbardziej specyficzne procesy.
Skrzynka zadań to kolejna przydatna funkcjonalność Comarch ERP Altum, dedykowana procesom, których w pełni zautomatyzować się nie da. Trafiają do niej procesy wymagające konsultacji pomiędzy kilkoma osobami decyzyjnymi. Akcje inicjowane przez jednego z użytkowników automatycznie powodują konieczność reakcji ze strony innych osób biorących udział w danym procesie. Moduł posiada ponadto system alertów i jest zsynchronizowany z pocztą e-mail.
Automatyzacja procesów w Comarch ERP Altum dotyczy m.in.:
- Automatyzacji w oparciu o dane Business Intelligence
- Procesy BPM, które automatyzujemy, opierają się o dane z raportów Bussines Intelligence, dzięki czemu są one konkretnymi ścieżkami postępowania uzależnionymi od aktualnych danych i prognoz. System reaguje zatem na sytuację w firmie i dostosowuje do niej rekomendowane kroki.
- Procesów sprzedaży
- BPM umożliwia częściowe lub całkowite zautomatyzowanie takich działań, jak np.: ofertowanie, realizacja zamówień, przydzielanie rabatów, czy obsługa reklamacji.
- Procesów logistycznych
- Dzięki procesom BPM firma może całkowicie lub częściowo zautomatyzować m.in.: przyjmowanie, zamawianie, ustalanie limitów stanów magazynowych, obsługę towaru (przesunięcia pomiędzy magazynami itd.).
- Procesy finansowe
- Wiele procesów związanych z zarządzaniem finansami firmy może zostać usprawnionych oraz zautomatyzowanych dzięki wykorzystaniu BPM - na przykład zarządzanie przeterminowanymi płatnościami.