Nowa wersja Optimy już dostępna!

Zwyczajem końca roku w Comarch staje się udostępnienie nowych wersji oprogramowania. W tym roku producent ucieszył klientów odświeżonymi i wzbogaconymi o funkcje wcześniej niedostępne systemy Comarch ERP Optima 2019.0.1 i Comarch HRM 2019.0.1.

Nowa Optima to przede wszystkim e-teczki pracownicze, które niedługo mogą stać się obligatoryjne, oraz szereg innych zmian, w szczególności dostosowujących system do obowiązujących przepisów prawnych. Suma summarum Optima doczekała się ponad stu większych lub mniejszych zmian i usprawnień, które sprawią że praca z nią stanie się jeszcze szybsza, łatwiejsza i przyjemniejsza.

Jak zawsze miło jest nam podzielić się z Państwem informacją o rosnącym gronie firm, które postawiły na Optimę, od stycznia do października dołączyło do nich 7800 podmiotów. W tym roku sprzedaż Optimy wrosła o 28%!

Informujemy też, że w obecnych wersjach Comarch ERP Optima zakończone zostało wsparcie dla drukarki Elzab FP600 ze względu na brak nowych sterowników i aktualizacji publikowanych przez producenta tego urządzenia. Dodatkowo, z końcem roku 2018 zakończone zostanie wsparcie dla Windows Server 2008 i 2008R2 oraz SQL Server 2008 i 2008R2 – zmiana ta dotyczy zarówno Comarch ERP Optima, jak również Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum.

Dostosowanie funkcjonalności Comarch ERP Optima 2019.0.1 do zmian przepisów:

  • Aktualizacja wzoru dokumentu elektronicznego do wysyłki deklaracji VAT 7(18) oraz VAT-7K(12) do systemu e-Deklaracje.
  • Wprowadzenie formularza deklaracji VAT-8.
  • Uruchomienie dodawania wielu kodów CN i przypisanie im stawek VAT na jednym zgłoszeniu SENT.
  • Wprowadzenie funkcjonalności e-Teczki – dokumentacji pracowniczej w postaci elektronicznej.
  • Aktualizacja druku ERP-7 do nowego obowiązującego wzoru.
  • Wprowadzenie kontroli limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w obrębie okresu zasiłkowego.
  • Kontrola wykorzystania urlopu wypoczynkowego dla pracowników tymczasowych oraz podejmujących pierwszą pracę po upływie miesiąca pracy.

Nowości w Optima 2019.0.1:

Zapis wersji danych firmy z różnymi datami ich obowiązywania, tak aby na wydruku pojawiały się zawsze prawidłowe dane.

  • Definiowanie nazw plików z wydrukami generowanymi z programu.
  • Automatyzacja pobieranie wskaźników z serwera Comarch podczas logowania do programu.
  • Generowanie opisu analitycznego na dokumentach handlowych (Dokument TaxFree, Dokument wewnętrzny sprzedaży, Dokument wewnętrzny zakupu, Paragony) oraz magazynowych (Kompletacja przyjęcie produktów, Kompletacja rozchód składników, Przesunięcia MM, Przyjęcie kaucji, Przyjęcie wewnętrzne, Przyjęcie zewnętrzne, Rozchód wewnętrzny, Wydanie kaucji, Wydanie zewnętrzne), a także księgowania wyżej wymienionych dokumentów według opisu analitycznego.
  • Usprawnienie kreowania własnych oraz wzorcowych zestawień finansowych.
  • Dodawanie dowolnej liczby działalności prowadzonych w formie ryczałtu (w tym również najmu) na formularzu kwot indywidualnych właściciela oraz umożliwiliśmy wyliczenie nowej zaliczki na PIT-28(13) uwzględniającej te nowe działalności.
  • Integracja z Pocztą Polską.
  • Umożliwienie zapisu Faktury Zaliczkowej do bufora.
  • Zmiana kolejności pozycji metodą przeciągnij i upuść na formularzach dokumentów handlowo-magazynowych.
  • Rozbudowa funkcjonalności PKZP poprzez umożliwienie wypłacania pożyczek uzupełniających oraz edycję harmonogramu spłat.

Nowości w Comarch HRM 2019.0.1:

  • Alerty o upływającym terminie ważności: badań okresowych, uprawnień (kwalifikacji) oraz oceny okresowej pracownika.
  • Informowany o udostępnionych dla użytkownika wydrukach z bazy danych systemu Comarch ERP, dokumentach udostępnionych w Intranecie oraz ofertach pracy w ramach rekrutacji wewnętrznej.
  • Możliwość planowania urlopu opiekuńczego kp 188 z poziomu aplikacji.
  • Dodawanie załączników do delegacji.

Poszerzenie integracji z ERP 4.0:

  • Nowe raporty w module Analizy BI dodano, m.in.: Sprzedaż ze stanem magazynowym, Analiza ABC oraz Dokumenty PWP. Dodatkowo rozwinęliśmy raporty sprzedażowe i kadrowo-płacowe.
  • Anonimizacja danych. Rozszerzenie współpracy z Comarch Mobile Sprzedaż o możliwość wysłania na urządzenie mobilne informacji o anonimizacji kontrahenta i/lub osoby kontaktowej (przedstawiciela) dokonanej w Comarch ERP Optima.
  • Split payment. Rozwój współpracy z Comarch Mobile Sprzedaż – wprowadzenie funkcjonalności synchronizacji parametru split payment (na kontrahencie) pomiędzy aplikacjami.