Sprzedaż w internecie w bardzo szybkim tempie zyskuje na popularności. Można prowadzić ją poprzez własny sklep internetowy, za pośrednictwem serwisów typu Allegro, eBay czy wyspecjalizowanych portali branżowych. Bardzo często firmy korzystają ze wszystkich trzech sposobów.
Stworzenie własnego sklepu internetowego na platformie Magento, Shoper, IAI czy Presta Shop wymaga znacznych nakładów finansowych i czasu. Z tego względu świetną (szczególnie dla nowych firm) alternatywą jest skorzystanie z gotowych rozwiązań. Wśród nich na czoło wysuwa się e-Sklep Comarchu. Występuje w kilku wersjach funkcjonalnych (Standard, Enterprise, B2B), aby każdy mógł wybrać produkt optymalny dla siebie.
Właśnie ukazała się nowa wersja e-Sklepu 2019.1. Oprócz poprawy szybkości, płynności i ergonomii pracy najważniejsze jej nowości to:
-
umożliwienie wyboru opcji odbioru osobistego w jednym z punktów UPS (ich lista zostaje automatycznie zaczytana do programu).
-
w transakcjach Allegro wymagane będzie przesłanie numeru listu przewozowego – taki obowiązek wprowadzony zostanie od 1 lutego 2019 roku.
-
zautomatyzowano pobieranie informacji o statusie dostawy i płatności.
Oprócz zmian wprowadzanych przez Comarch również specjaliści POLKAS pracują nad rozwojem aplikacji Comarch ERP e-Sklep. Aktualnie dla jednego z klientów z branży oponiarskiej piszemy integrację e-Sklepu z motoryzacyjnymi branżowymi portalami tematycznymi:
-
platformaopon.pl
-
tyre24.pl
-
oponeo.pl
Przypominamy, że e-Sklep Comarchu dostępny jest tylko w chmurze, nie jest więc wymagane posiadanie infrastruktury oraz serwera dedykowanego do pracy ciągłej, co w przypadku sklepów internetowych jest niezbędne.