Zintegrowane systemy zarządzania ERP, systemy MRP oraz generalnie rynek usług, sprzętu i systemów informatycznych staje się coraz bardziej globalny. Nawet na podstawie własnych wdrożeń widzimy, że bardzo często prowadzimy wdrożenie na przykład w firmie produkcyjnej X, która później łączy się z zagraniczną firmą Y lub staje się częścią międzynarodowej grupy Z i nagle stajemy przed koniecznością implementacji systemu w Niemczech, Anglii, Czechach czy w Turcji.
Jeszcze szerzej zakrojoną kampanię prowadzi krakowski producent, firma Comarch. Od 2009 roku jest on obecny na Dalekim Wschodzie, pierwsza spółka na tamtejszym rynku została otworzona w Chinach, potem powstały kolejne w Malezji i w Szanghaju. Teraz przyszedł czas na Japonię.
Tamtejsze biuro zlokalizowane zostało w Tokio. Nie jest to rzecz jasna spółka, której głównym przedmiotem działalności są wdrożenia IT. Na tamtejszym rynku również bardzo często poszukiwane jest oprogramowanie do zarządzania firmą, oprogramowanie do fakturowania czy program do zarządzania produkcją, jednak systemy te są mocno osadzone w tamtejszych realiach i przede wszystkim dostosowane do lokalnych uwarunkowań prawnych. Comarch w Japonii skupiał się będzie przede wszystkim na branży usługowej, finansowej oraz na sektorze teleinformatyki i telekomunikacji.
Systemy informatyczne targetowane na rynek japoński dotyczyć będą przede wszystkim programów lojalnościowych, oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM), outsourcingu, a także wynajmu serwerów wraz z licencjami bazodanowymi i serwerowymi. Uzupełnieniem oferty Comarch na tym egzotycznym terenie będą rozwiązania Data Center, a także usługi i systemy informatyczne dedykowane dla instytucji ubezpieczeniowych, firm z branży finansowej i bankowości.
Dość powiedzieć, że prężna działalność Comarch na rynkach zagranicznych skutkuje tym, że pochodzi z nich już około 60% sumarycznego przychodu tego producenta, a wartość ta ma tendencję wzrostową. Otwarcie się na rynek japoński ma za zadanie przyspieszyć ten wzrost.