Wdrożenie Comarch e-Sklep w sektorze B2B

Ostatnie dwa lata upłynęły pod znakiem pandemii Covid-19 co przyniosło znaczny rozwój sprzedaży internetowej. Wiele firm postawiło właśnie na tą gałąź sprzedaży w związku z wprowadzeniem różnych obostrzeń. Cały czas jednak kojarzy nam się to ze sprzedażą w kanale B2C. Rozwiązanie to można jednak równie dobrze wykorzystać w kanale B2B.

W większości firm z branży sprzedaży B2B wciąż dominującą rolę odgrywają przedstawiciele handlowi. O ile często kluczowe jest nawiązanie z klientem relacji a ca za tym idzie rozpoczęcie współpracy to późniejsza sprzedaż już nie koniecznie musi odbywać się tym kanałem. Firmy często posiadają bardzo rozbudowaną ofertę a ciężko sobie wyobrazić, że przedstawiciel weźmie ze sobą wszystkie produkty. Kolejnym ograniczeniem jest również ilość wizyt jakie jest w stanie wykonać jednego dnia. W niektórych branżach jest to kilka a czasami nawet tylko jedna wizytą co automatycznie ogranicza nam ilość klientów do których możemy dotrzeć.

Aby usprawnić ten proces warto zainwestować w zintegrowane środowisko w jakim możemy prowadzić sprzedaż. Jest nim system ERP, którego jedną z ważniejszych składowych jest sklep B2B.

Comarch e-sklep może być skutecznym narzędziem sprzedażowym w branży B2B. Pozwala zbudować globalny zasięg naszej oferty. Poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi marketingowych możemy dotrzeć do klientów na całym świecie. Należy zwrócić uwagę również na narzędzia, które pozwalają wyświetlać reklamy klientowi, który odwiedził naszą stronę. Nie bez znaczenia jest również fakt że zakupy poprzez sklep mogą być dokonywane o różnych porach również tych w których tradycyjne kanały już nie działają. Wykorzystując narzędzia e- sklepu możemy również sprawdzać na jakim etapie zostały porzucone zakupy. Dzięki temu możemy walczyć z jednym z największych problemów e-handlu czyli porzuconymi koszykami.

Możliwości konfiguracyjne e-sklepu umożliwiają zdefiniowanie dedykowanych cenników dla poszczególnych podmiotów. Możemy w nich uwzględnić naszą dotychczasową politykę handlową wobec klienta. Synchronizacja e-sklepu z systemem ERP umożliwia m.in. sprzedaż z wielu magazynów. Dodatkową możliwością jest podgląd statusu realizacji zakupu co umożliwia planowanie własnego biznesu.

O tych i innych zaletach prowadzenia biznesu poprzez e-sklep mogą się Państwo dowiedzieć od naszych specjalistów pod numerem 12 634 05 44 lub e-mail erp@polkas.pl.