Nowe funkcjonalności w Comarch ERP Optima

System Comarch ERP Optima, dedykowany dla małych i średnich firm różnych branż, jest najchętniej wybieranym oprogramowaniem wśród doradców podatkowych i biur rachunkowych, głównie dzięki wbudowanym rozwiązaniom.

W ostatnich wersjach wprowadzono szereg zmian podnoszących wydajność programu. Zautomatyzowano wysyłkę faktur pocztą e-mail, co pozwala na automatyczne wysyłanie faktur sprzedaży, które zostały dodane w programie, ale nie wysłano ich wcześniej  za pomocą skrzynki pocztowej w module CRM.

Nowością są też dwa nowe moduły: sztuczna inteligencja I robotyzacja. Automatyzują pracę systemu, ponieważ zawierają elementy sztucznej inteligencji. Wykorzystując je znacznie  przyśpieszamy pracę programu. Mogą być używane do obsługi procesów typu:

  • weryfikacja statusu VAT kontrahenta,
  • automatyczna windykacja należności,
  • automatyczna wymiana danych z bankami,
  • automatyczne wprowadzanie faktur z wykorzystaniem technologii OCR.

System został niedawno uzupełniony o aktualizacje związane ze zmianami przepisów podatkowych. Możliwe jest teraz naliczanie deklaracji: VAT-8(11), VAT-9M(10) na nowych formularzach obowiązujących za okres rozliczeniowy od października zeszłego roku. Wprowadzona została też opcja uzupełnienia kodu JPK_V7.

Inną nową funkcjonalnością systemu jest możliwość:

  • pobierania rachunków bankowych kontrahentów z wykazu podatników VAT,
  • kopiowania ustawień z innej firmy podczas tworzenia nowej bazy firmowej,
  • dodawanie wzorcowych schematów księgowych.

Z poziomu rejestru VAT istnieje już możliwość:

  • seryjnego dodawania pojedynczych dokumentów wewnętrznych,
  • zmian formy i terminu płatności,
  • zmiany podmiotu/ płatnika
  • seryjnej aktualizacji danych podmiotu oraz zmian stawki VAT przy zmianie kategorii.

Natomiast w obszarze kadrowo-płacowym pojawiła się opcja kontroli limitu urlopu ojcowskiego.