Wydawało się, że wprowadzone niedawno przepisy zakazujące handlu w niedzielę odbiją się niekorzystanie na wynikach sprzedaży detalicznej, przede wszystkim w branży retail. Jednak badanie przeprowadzone przez krakowskiego dostawcę rozwiązań IT, firmę Comarch, pokazuje że wcale tak być nie musi. Wyniki ankiety przeprowadzonej w kwietniu bieżącego roku udowadniają, że sprzedawcy poszczególnych asortymentów potrafią znaleźć skuteczne antidotum na restrykcyjne zakazy dzięki nowym drogom i metodom zbytu.
Chyba najskuteczniejszy sposób na „niedziele bez handlu” to ten stosowany przede wszystkim przez dystrybutorów elektroniki, urządzeń elektrycznych i AGD, branży odzieżowo – obuwniczej, spożywczej i kosmetycznej. Skupiają się oni bowiem na maksymalnym wykorzystaniu kanału e-commerce, a więc sprzedaży w internecie. Rzecz jasna klientów przyzwyczajonych do zakupów w tradycyjnych sklepach stacjonarnych trzeba jakoś przekonać, zachęcić do nowej formy i na to również przedsiębiorczy przedsiębiorcy znaleźli sposób oferując na przykład darmową dostawę, specjalne promocje i rabaty oraz towary dostępne wyłącznie w sprzedaży on-line.
Metody te okazały się na tyle skuteczne, że już prawie połowa badanych (dokładnie 44%) zauważyło wzrost sprzedaży w tym kanale. Oprócz tego niedziele bez handlu spowodowały, że blisko 60% ankietowanych planuje znacząco zwiększyć nacisk na promowanie e-commerce wśród swoich kontrahentów.
Doskonałe narzędzia do sprzedaży poprzez internet oferuje Comarch. Są to zarówno rozwiązania B2B, czyli Pulpit Kontrahenta, jak i B2C, czyli e-Sklep Internetowy. Warto zauważyć, że obydwa te moduły są gotowe do użycia i przetestowane przez setki klientów.
Sugerujemy kontakt z nami w celu umówienia prezentacji tych jakże przydatnych w dzisiejszych czasach narzędzi. Jesteśmy do dyspozycji pod adresem email erp@polkas.pl oraz telefonem 12 634 05 44.