Posiadam oprogramowanie Comarch ERP Optima w wersji on-line. Czy mogę ją zmienić na wersję stacjonarną bez utraty danych? Jak wygląda proces takiej zmiany wersji?

System Comarch ERP Optima jest dostępny w dwóch wersjach – stacjonarnej, instalowanej na serwerze czy komputerze firmowym, oraz on-line, dostępnej przez przeglądarkę internetową, a zainstalowanej na bezpiecznych serwerach Comarch. Wyboru wersji dokonuje się przed zakupem licencji, natomiast decyzję można oczywiście zmienić w trakcie użytkowania programu.

W sytuacji przejścia z wersji on-line na stacjonarną pierwszym krokiem jest wypowiedzenie umowy zawartej z Comarch. Przez swój panel należy zgłosić chęć wypowiedzenia, wówczas Comarch przesyła odpowiedni druk do wypełnienia. Po jego odesłaniu rozpoczyna się dwumiesięczny okres wypowiedzenia, podczas którego usługa Comarch ERP Optima jest wciąż aktywna.

Przed upływem okresu wypowiedzenia trzeba zakupić potrzebne moduły w wersji stacjonarnej oraz zgłosić do Comarch prośbę o kopię bazy danych i – co bardzo ważne! – także bazy konfiguracyjnej. Gdy bazy te zostaną wygenerowane, a licencje zakupione, trzeba zainstalować system na komputerze lub serwerze i wgrać do niego posiadane bazy. Zalecamy, by te czynności powierzyć Autoryzowanemu Partnerowi Comarch – specjaliści POLKAS bezpiecznie i w całości przeniosą konieczne dane do nowej wersji systemu.

Cały proces należy odpowiednio zaplanować, by skrócić do minimum czas między zakończeniem korzystania z wersji on-line a rozpoczęciem pracy w wersji stacjonarnej – tu również służymy Państwu pomocą.